Obsah

Žlutá trasa pro rodiny s dětmi

detska

Délka: 41 km

Náročnost: pro zdatnější cyklisty

Povrch: asfalt (65%), lesní a polní cesty (35%)

Výchozí místo: Stod

Stod – „chaloupka“ – Mantov – Černotín – Halter Valley – Dnešice – Soběkury – Merklín –Na Radosti – Háj – Výtůň – Holýšov – Hradec – Stod

mapa

Trasa je určena těm, kteří se chtějí kromě jízdy na kole také zastavit na zajímavých místech atraktivních pro děti. Vede zvlněným terénem,ale pořádným kopcům se vyhýbá. Začíná ve Stodě, kam s kolem můžete dojet i vlakem a provede vás krajinou pod Křížovým vrchem přes chaloupku uprostřed řeky, westernové městečko i ranč, s možnou zastávkou na koupání v oblíbeném hradeckém lomu.

English: The trail is intended for those who besides enjoying the bike ride also want to stop at interesting locations attractive to children. The trail runs through an undulating landscape, but avoids really high hills. It starts in the Town of Stod, where you may arrive by train and bring your bike along with you, and it will lead you throughout the landscape under the Křížový vrch hill, taking you to the little cottage in the middle of the river, to the little western town and the ranch, and offering you the opportunity to stop for a swim in the popular Hradec quarry.

Deutsch: Die Trasse ist für Radfahrer bestimmt, die neben dem Fahrradfahren noch interessante, für Kinder attraktive Stellen besuchen wollen. Sie führt durch ein leichtgewelltes Terrain, weicht jedoch hohen Hügeln aus. Sie beginnt in Stod, wohin Sie mit dem Fahrrad auch mit dem Zug eintreffen können, und führt durch die Gegend unter dem Kreuzhügel, über die Hütte inmitten des Flusses, Western-City und Ranch, mit einer möglichen Badezwischenstation in der beliebten Steingrube in Hradec.

1Projedete se po klidných silnicích i lesních polních cestách, kde stěží potkáte auto. Ze Stoda vyjedete kolem Staré pošty, kde prý při svém tažení přespal generál Suvorov. Za lávkou přes Radbuzu zastavte u informačních tabulí naučné stezky, odkud vás trasa dovede na pěšinu kolem řeky a poté na silnici. Hned po pár zatáčkách odbočte vlevo k chatové osadě, kde na konci cesty, kudy vedla dříve železniční trať, uvidíte dřevěný srub, který ční na mostním sloupu uprostřed řeky několik metrů nad vodní hladinou jako chaloupka na muří nožce. Nejlépe je vidět od jezu.

Z Mantova dojeďte k Chotěšovskému klášteru, dominantní stavbě, která majestátně shlíží na nivy řeky Radbuzy. Prohlídku kláštera je dobré domluvit předem. Pak pokračujte přes Losinou a Černotín k westernovému městečku Halter Valley. Když budete mít štěstí, bude se tu konat rodeo, pokud ne, tak samotná prohlídka městečka je zážitkem, kdy na vás dýchne kouzlo Divokého západu. Dojeďte do Dnešic, kde u krásně opraveného kostelíka se zlatě se třpytící korouhvičkou odbočte doprava a pokračujte po cyklotrase číslo 3. Po levé straně budete míjet malou kapličku v plotě mezi dvěma lipami.

2Ze Soběkur do Merklína to je přes kopec, ale nenechte se zlákat sjezdem až na náměstí. V poslední zatáčce uberte a prohlédněte si kostel sv. Mikuláše se zlatě zářící berlou a tradiční čepicí nad vchodem i na věži. Až ke křižovatce U zeleného háje dojedete po silnici, zde odbočíte doprava na pěknou lesní cestu. Sledujte dobře značení, které vás kolem cukrárny dovede až do centra Holýšov. Do Hradce pojedete nejdříve po silnici, za železničním přejezdem se trasa napojí na polní cestu.

Pokud se chcete vykoupat v hradeckém lomu, musíte na křižovatce v Hradci odbočit vlevo a vydat se po cestě proti proudu potoka. Jen o kousek dál, v Lisově, naleznete ranč, kde můžete přesednout na koně, nebo se jen pokochat pohledem na tato krásná zvířata. Cesta z Hradce vede až před Stod po silnici, pak se stáčí doprava na louky u Radbuzy, po kterých dojedete až do centra Stodu.